Bär plockning

Idag så ha de väl vare rätt tråkigt väder men rätt bra bär plockar väder iaf :) klev upp tidigt imorse å gick en sväng med hunden sen la ja mig för att läsa lite på min bok som ja ha börja med är inne på 2 boken nu :)

Ja hade som lust att fara och plocka bär idag men man ta se ju som int så långt utan bil å så kändes de som att de sku va blött i skogen å då e de lite halv tråkigt å plocka för när man väl ska till att börja rensa så bli man ju galen :P haha men efter många om och men så tog jag mig i kragen och for iväg åt bärskog för å plock lite kolla va ja hitta gardera mig med 3 hinkar å när ja kommer fram så se ja riktigt fina hallon (ser så ut på avstånd) men de va väl inte så stora inte alla mycke va bara små jörme så he sket ja då i å en del va då så ful så he iddes ja int heller plock =P vart en halv hink tillslut å hade ju tagit med mig för att plocka mig lite blåbär med och där va de int heller en sån stor fångst vart en halv hink där oxå lite synd egentligen hade vela haft mig lite mer bär men lite bär kom ja ju hem med så vart ju int helt utan =) va väl borta i en och enhalv timme så iddes inte sätta mig å börja på rensa de första ja gjorde då jag kom hem för va ju mat dags efter ett tag så käntes meningslöst men efter mat blev de bär rensning å blåbär e lite halvt dryga å rena tog mig 2 hela timmar för att rena lite bär men tur som ja hade hjälpte mamma mig å rensa upp hinken med hallon annars hade jag nog inte varit klar vid de här laget =P

Imorn så må ja väl packa inför resan tillbaka till Lycksele på torsdag så bli nog inte nån bär plockning för mig imorn *snyft* så de inte bli en i sista minuten packning då glömmer ja väl hälften vilket inte skulle vara så bra =P näe ja ska lägga upp några bilder från idag på min andra blogg >www.musiklivpetra91.blogspot.com<

ha de bra :)
Petra Mårtensson

Kommentarer

Tyck till:

Namn:
Minns mig

Din mejl: (Endast jag som ser)

URL/Din hemsida/blogg:

Tyck till:

Trackback