2009-02-24 Onsda

Jaha nu sitter man här igen å ska försöka skriv nå få vettiga saker som man kan :P

Ytterligare några veckor har gått på sommarlovet och något schema till mig om hur ja ska jobba i sommar har jag då inte fått... de hade blivit skickat till min adress i Lycksele hur dom nu har fått den :O Aja ringde till dom och chefen skulle skicka upp ett nytt hem till högland då :) så får se när de kommer...
va ha ja egentligen gjort dessa veckor?

Jo jag ha faktiskt inte gjort så rackarns mycke... Examensdagen var ju den 12/6 men den skippa ja tog ledigt freda och åkte hem på söndag kväll iställe kändes mer vesentligt att åka hem å gratta pappa som hade fyllt 60 den 10/6 så ringde å fixade skjuss från dorro.. sen va jag hemma fre,lör å sönda kväll skulle man tillbaka till Lycksele igen för då va de kurs jag skulle gå måndag, tisdag om handikapp och äldreomsorgen eftersom jag skulle arbeta med de i sommar så tyckte chefen att det kunde va bra att jag hade gått kursen innan å de tyckte väl som ja me så de va ju bara att åka ner de men ja e ju van att bussn ska gå 18.40 så jag sa ju de till den som ska skjussa mig så va väl nere kring kvart över 6 kanske? så for vi å åkte lite i samhälle innan vi for ner till busstation å vänta på bussen.
Vi vänta å vänta å 18.50 kolla ja på klockan och sa vars e bussen den kan ju inte va försenad? så sa kjell att dom kanske ha ändra busstiderna... så ringde hem till mamma och kolla å då hade dom ju självklart gjort de så nu gå den 17.45 :S va arg man kan bli ja de va ju bara att åka hem då men då fråga ju kjell om de inte va viktigt att ja gick kursen? jo de e de väl svara ja. Men då skjussa ja ner dig till Lycksele tack tack va snällt :) så va ju i Lyckslele halv 9 på sönda kväll.
Sen bärde de av hem till högland igen då på torsdag morgon å i vanliga fall när man åker kl 9 på morgon så är men i Dorotea 11.20 men inte nu längre nu få man då ta å vänta i Åsele till 13.30 :O måste dom ändra bussarna så himla mycke? e ju bara jobbigt att vänta... tänker dom inte på dom som åker buss t.ex. de äldre, dom som har barn? näe inte alls... man ska fan inte åka buss verka de som!

Sen ha man varit hemma resten av dagarna och hjälpt till med diverse olika saker klippte bla gräset hemma i måndags :P igår gjorde ja typ inget va lite halvtråkigt väder från början av dagen sen vart he bättre men då ides ja int :P Idag så va mamma pappa å ja å klippte nere på byn så att de skulle se bättre ut å helskotta va mygg å knott de va kan ja lova man höll ju på att bli galen innan man kom hem å ändå så va vi int där så himla länge tyck ja :O solen sken idag så passade på att lägga mig och sola en stund efter vi kommit hem så att man kanske kan bli lite brun innan de e dags att börja jobba :P men snart lider de till sängen tidig morgon imorn ska me bussen tidigt så...

Imorn så bär de av till dorro ska va hos Ida i Lajksjö är där från torsda till sönda kväll  å vi ska gå på festivalen :) sweet, vi ska dock jobba fredan men va gör de behöv ju int kosta på oss nått :) sen på lörda ska Ida betala in mig :) min lite sena födelsedagspresent (fyllde år i februari) känns bra få se vilka man träffa på där då :P hoppas på bra väder hela helgen gör ja då :) allti kul me fin väder :P så hoppas hoppas hoppas :) Ja ska nog lyckas ta en massa kort i helgen å lägga ut de kan ni hoppa upp å sätta er på ;-)

Hoppas att ni alla får en riktigt bra helg och fint väder =)
Petra Mårtensson

Kommentarer

Tyck till:

Namn:
Minns mig

Din mejl: (Endast jag som ser)

URL/Din hemsida/blogg:

Tyck till:

Trackback