Liten tur till Lajksjö

Ja nu var man hemma i Högland igen hos mamma å pappa åkte ju ner till Dorotea på torsdag morgon dels för att jag hade tid hos tanndläkaren =/ men oxå för att jag skulle åka till Ida i Lajksjö över helgen eftersom de va Lajksjöfestivalen på freda å lörda :)

Aja iaf...

Va klar hos tandläkarn tidigt å Ida å hennes mamma skulle inte komma in förrän vi kl 1typ så satt på torget och vänta tills dom komme in :P lite lång drygt men iddes int gå någerst å kolla...
När man komme åt Lajksjö på torsdag eftermiddag så for jag å Ida ut med båten för att ro och bada :) lite kallt i vattnet men de gick bra iaf efter ett tag :)  va rätt skönt på e vis ^^ men sen så skulle vi ta in mjärderna åt pappa hennes å de va väl inte de roligaste slemmiga pinnar satt fast å så i en va de en massa  döda fiskar som lukta illa (inte för att man e känslig men de va inge kul) så lukta typ fisk ett tag =/

Freda så hände väl inte så värst mycke va fint väder hela dagen :) vi sola från förmiddan sen så följde med in till dorotea Ida å dom skulle in dit tvärt..... sen hoppa vi av vid föreningshuset för vi skulle hjälpa till å skära grönsaker inför kvällen så vi va väl där ett tag och hjälpte tills vi va klara med vår syssla :P då bar de hem och duscha å byta kläder innan kvällen som egentligen inte va så jätte värt :O eftersom vi jobbade på kvällen med att sälja lotter så va vi där kring 6 för att ställa i ordning som att ställa upp priserna och så å fy va varmt de va i husvagnen kan ja lova er =s va som att typ bada bastu :S  fast vi fick ju en fläkt som tur va =)
 <--bild innifrån husvagn jag å ida sålde lotter :P

Ja lördan då? jo de va fint hela dagen vi for på de som va under dagen dom hade olika aktiviteter.. bla; hoppborg, fyrhjulingskörning, bilutställning, bilsprägning, sumobrottning:P mm.. och erika va och sjöng där så passade på att ta ett litet kort :)
Erika Selin

Sen under kvällen va de ju festivalen :) träffade ett par roliga människor :) tack för en trevlig kväll =) träffade Ida Bergström så stod och pratade lite med henne :) å träffade en från mammas jobb med :P sen kom Emma dit :) kul kul :) fick träffa lite nytt folk den kvällen de va roligt de. Dansade lite med passa på när man ha chansen ;) lr hur ? :P dansa då me hennes farbror iaf...
Ja just ja å dom som va där å spela under dansen va Agneta å Peter och dom va ju där förra året med :) Sen va Nick Borgen där riktigt bra musiker va de :) syns lite dåligt på mitt kort som jag tog =( blev ja lite sur över... sen va Helly Billy Jockers där och spela med men tog inge kort vet inte varför va väl i en annan värld antar jag =O
En minnes värd kväll kom he då att va =)
Nick borgen syns dåligt dock :S
så va tvungen att leta en bättre bild på Nick Borgen :P
Helly Billy Jockers grymt bra på spela =) (inte jag som tog bilden tagen från deras sida på facebook)
 Emma va oxå på festivalen =)

Söndag blev de väl inte heller så mkt packade väskan för hemfärd när ja vakna så att de va gjort :) följde med idas mamma, farmor och bröder ner vi typ halv 3 till dorotea så va vi där till jag skulle med bussen :) vi va då bla på My way å köpte snowslusch mm svalkande :)
Petra Mårtensson

Kommentarer

Tyck till:

Namn:
Minns mig

Din mejl: (Endast jag som ser)

URL/Din hemsida/blogg:

Tyck till:

Trackback