Dag 15 - Mina drömmar

Man kan ha drömmar om flera olika saker, man kan drömma om hur man vill hur saker och ting ska se ut, hur man vill att det ska se ut i framtiden, men för alla går inte drömmar i uppfyllelse.

Jag vet inte om alla mina drömmar kommer att gå i uppfyllelse. Men jag kan drömma om hur jag vill att mitt liv ska se ut i framtiden, bo i ett mysigt hus tillsammans med den jag håller kär ha barn och hund.

Men sen ha jag drömmar om vad jag vill bli som jag än inte vet riktigt vad jag vill, det är så svårt att veta vad man vill göra resten av livet. När jag läste teckenspråk så var jag jätte säker på att jag ville bli tolk, men när jag började 3an var jag inte lika säker längre, i slutet av 3an ville jag bli lärare på högstadiet det var min dröm då, jag gjorde praktik hemma på min gamla skola och nu när skolan är över så är jag inte alls lika säker längre, jag vet inte alls vad jag vill bli.

Jobbar då och då på ett äldreboende här i Lycksele och trivs som fisken i vattnet, jag skulle aldrig vilja lämna skytten men om jag utbildar mig till undersköterska kommer jag trivas som de?
Jag ångrar inte en sekund att jag valde att gå barn och fritid jag älskar barn och ja många generaliserar bf och säger att man enbart bara kommer jobba med barn men så är det inte alls, man kan utbilda sig till så mycket när man gått barn och fritid.

Jag har så många drömmar och vet inte vilken väg jag ska välja för att bli nöjd, jag måste nog försöka klura på vad jag vill bli, vad jag vill jobba med resten av mitt liv.
Petra Mårtensson

Kommentarer

Tyck till:

Namn:
Minns mig

Din mejl: (Endast jag som ser)

URL/Din hemsida/blogg:

Tyck till:

Trackback