Dag 19 - Detta ångrar jag

Det finns saker i livet som man önskar att man hade tänkt på ett annat sätt om eller gjort på ett annat sätt..

Jag har gjort saker eller sagt saker som jag än idag ångrar att jag handlade på det viset, men det som är gjort är gjort. Jag kan inte vrida tillbaka klockan, jag vill inte heller vara en person som människor ska kunna köra över tro att dom kan göra mina val.

Jag tänker nämna en sak som hände för 2 år sen, jag gick första året på gymnasiet, jag umgicks med 4 andra tjejer så vi var som ett litet gäng, vi gjorde allt tillsammans och vi var oskiljaktiga tills....

Våren kom och jag hade blivit ihopfixad med en kille, det var en månad kvar innan vi skulle gå ut skolan som jag träffade honom och vi sågs några gånger. Sen redan i början av ettan så hade vi bestämt oss att ha en tjej kväll, vi hade de kring jul och sen när de va skolavslutning. Vi hade haft en tjejkväll och den vi skulle ha när vi hade examen så vart de lite strul. Den person som jag träffade skulle komma till mig för ja hade bara en lektion på hela veckan och jag skulle försöka kompromissa för att kunna vara både med mina vänner och honom. Skickade och frågade alla om det var lugnt att jag inte sov med dom utan att jag bara var med en stund på kvällen 2 svara att det var lugnt och från de andra 2 fick jag inget svar alls. Vi pratade inte med varann på flera dagar och jag hade varit till skolsyter och pratat så få ja ett sms av en av mina vänner om att ja skulle komma ut för dom ville snacka med mig. Ja jag gick dit för att kolla vad dom ville och då typ fick ja höra att han var en dålig kille, hade skrivit till henne att han ville gå isäng med henne å ja ni vet hur tjejkompisar blir när man dejtar nån som dom inte vill att man ska dejta.
Men tekniskt sett var det väl inte bara mitt fel att de vart som vi vart för vi umgicks inte på hela 2 an och jag umgås bara med en av dem nu idag de andra 2 har ja nästan ingen kontakt med och 1 har jag inte pratat med sen vi bråka.

Men jag saknar ändå tiden som vi hade tillsammans för vi hade aldrig tråkigt men jag antar att man växer ifrån varandra....
Petra Mårtensson

Kommentarer

Tyck till:

Namn:
Minns mig

Din mejl: (Endast jag som ser)

URL/Din hemsida/blogg:

Tyck till:

Trackback