Dag 3 ´mina föräldrar´

Idag är det dagen att skriva om mamma och pappa, mina kära föräldrar. Det är så svårt när man ska skriva detta men jag kommer göra mitt bästa och beskriva mina föräldrar så bra som möjligt.

Mamma

Min mamma heter Rosa Willy Mårtensson och är uppvuxen i Högalnd tillsammans med sina föräldrar Rut Mårtensson och Viktor Mårtensson och sin 8 åriga äldre syster Elly Mårtensson. Mamma bor kvar i Högland och jobbar nu på en industri fabrik i Dorotea. På sommaren så dolar mamma med sina blommor, och jordgubbslanden som vi har och mycket mer. Mamma har innom olika yrken, hon har varit på Polar, skolköket och när hon var yngre så var hon dag mamma om inte jag minns helt fel.




Pappa


Min pappa heter Karl Weijne Eriksson även han är uppvuxen i Högland tillsammans med sina föräldrar Laura Eriksson och Holger Eriksson och sina 4 syskon Yvonne Tjärnberg, Evy Eriksson (Berg), Lillemor Svedberg och Ejvin Eriksson. När pappa var bebis så hade han en tvilling bror som dog väldigt tidigt, och bor kvar i Högland. Pappa är förtidspensionär och är hemma, han är skomakare och tycker att han alltid sitter och stickar sockar men det är inte det enda som han stickar. Han har jobbat lite varstans i Sverige under sina tidigare dar.
Så länge jag kan minnas så har pappa alltid jaga älg.



När mina föräldrar var yngre så bodde dom i Umeå ett tag de har 4 barn tillsammans 2 söner och 2 döttrar.

Jag älskar mina föräldrar även om jag inte uttrycker de i ord men de gör jag, mina föräldrar ha alltid funnits där och hjälpt mig på alla sätt som de kunnat, stöttat mig i mina val. De sätter ingen press på mig.
Petra Mårtensson

Kommentarer

Tyck till:

Namn:
Minns mig

Din mejl: (Endast jag som ser)

URL/Din hemsida/blogg:

Tyck till:

Trackback