Min skoltid.

Jag gick mina första år på skolan i Risbäck en by ovanför Högland, på min tid så var vi riktigt många elever på den skolan fram tills idag då det går 8 stycken på den skolan.. Men tillbaka till min skoltid, jag gick där från 6:års till 6:an jag minns att mina första år så va ja en järv (vi hade olika djur på olika grupper) sen när jag blev äldre så blev jag lämmel vi var 4 stycken i min årskull och enbart jag från Högland. Mina vänner va dom som va äldre eller yngre än mig, kan inte minnas att jag umgicks med dom som gick i min klass och var en person som jag alltid umgicks med... Sen så umgicks jag bara med pojkar när jag var yngre varför vet jag inte men det var bara så. Vi åkte alltid till Dorotea och badade på våren och de klassresor jag minns är att vi åkte 2 år i rad till Östersund, och varje år spelade vi minigolf vid hamnen, gick på bio och bodde på vandrarhemmet Jamtli. Det år jag gick 6:an så skulle vi inte så fara på nån klassresa för att klassen under oss skulle få åka till Stockholm men den manliga läraren som jobbade på skolan Patrik ordnade så vi fick en mini klassresa bara oss 6:or så vi åkte till Övik och badade och gick på stan. Varje år på lucia så hade vi julbasar, där vi sålde saker, hade Lucia tåg mm.
Sista året jag gick i Risbäck och vi var och badade på våren så var vi även och hälsade på hos 6orna i Dorotea varvade så vi var varannangång hos A och nästa gång hos B så när det blev dags för att nästan börja minns jag att jag berättade för min lärare att jag ville börja i A och så blev det och jag ångrar inte mitt val 1 sekund.

3 år gick jag i Dorotea och hade inte de allra lättaste åren där (mer in på de tänker jag inte gå)! Men guddomliga klassföreståndare hade vi och vi gjorde utflykter varje år, när jag gick i 9an så valdes jag ut till lucia kandidat och vi åkte utomlands 9A det var den härligaste veckan någonsin och alla umgicks med alla. Varje år hade vi även innebandy turneringar och brännbollsturneringar.. och självklart fick jag stå målis på innebandy turneringarna och jag som är bollrädd och allt :P Det var under 8:an jag och Ida blev vänner och vi har varit det sedan dess.
Jag saknar 9A.

När gymnasietiden började så hade jag valt att gå barn och fritid i Lycksele och om jag ska vara ärlig så ångrar jag det inte en sekund. Jag trivdes verkligen. Den första person jag började umgås med var Angelica från Åsele sen börja vi umgås med Jessica men när det blev BF dag så var ingen av dom där så jag hittade 2 nya vänner och vi 5 var så tajt tills slutet av 1an när det kom en kille in i bilden, min första pojkvän. Det var Jessica som kände honom och parade ihop oss men det förhållandet höll inte länge, men det blev världens stor bråk mellan oss och vi splittrades rejält. Vi umgicks inte under början av 2:an och jag började umgås med några andra från klassen.
BF3 var inte den allra tajtaste klassen men vi hade många planer som aldrig blev utvecklade.
Men det finns några som jag riktigt saknar när vi nu gått skilda vägar, men minnen finns det med många.

9A


BF3




Petra Mårtensson

Kommentarer

Tyck till:

Namn:
Minns mig

Din mejl: (Endast jag som ser)

URL/Din hemsida/blogg:

Tyck till:

Trackback