Nu är denna veckan slut

Och en ny börjar om bara nån timme.

Tänk vad tiden går fort, tycker inte det är länge sedan jag började 3 an på gymnasiet och nu är det bara 3 veckor kvar av skoltiden och sen inge mer gymnasie.. Kommer inte längre återvända till TBG efter jag har tagit studenten och ja när jag tänker på det så kommer jag sakna att gå till skolan, sakna mina klasskamrater men även mina lärare som jag har haft genom åren. 

BF3 har för det mesta varit indelade i grupper och det kan jag väl säga att det är det än, den första gruppen jag umgicks i gled jag i sär från första året vi som trodde vi skulle hålla ihop genom alla år, men se vad tiden kan förändras.. Jag umgås väl med 2 av dem än men kan inte säga att det är så som det var då, vi är inte lika tajta som vi en gång var men det är väl så när man går skolan. Man finner personer som man umgås med, man glider isär och hittar nya som man umgås med. Tidens gång ska man väl kunna kalla det.

Jag har gått och blivit sjuk nu oxå när man närmar sig slutet av skolan, e hes som bara den och låter nästan som att ja ska va en kille, hostar och är snuvig hela tiden. 

Veckan som har varit har både varit med och motgångar... Jag kuggade på matte provet som jag gjorde och ska då få börja gå till studie gården måndagar 14:00 och på tisdagar 10-11. 
Sen i fredags så kom det 5 personer på anna-lills lektion och berättade om barnsoldater i Liberia. En man berättade om CARS som dom arbetar med där och sen en kvinna som växte upp under kriget i Liberia och det  var intressant och lyssna på när dessa 2 människor berättade om livet i Liberia. En kvinna som jobbar för röda korset berättade även om de och en man från Vilhelmina berättade om det som han hade att säga.

Torsdagen så var det info inför studenten så vi va och lyssnade på de alla som går åk 3 sen skulle vi i BF3 till förskolan på södermalm och hålla i aktiviteter i en timme under förskolans dag, den grupp som jag var i hade de minsta barnen och det är riktigt svårt att veta vad man ska kunna ha för aktiviteter med dem men vi läste 2 sagor och hade en lek men det var bara 4 barn som var med och lekte de andra var mer intresserad av att åka ruschkana


Blev en lång uppdatering men är ett tag sedan jag skrev..
Petra Mårtensson

Kommentarer

Tyck till:

Namn:
Minns mig

Din mejl: (Endast jag som ser)

URL/Din hemsida/blogg:

Tyck till:

Trackback