Paradiset!

Ja nu sitter jag hemma i Högland hos föräldrarna, åkte hem på sönda kväll dels för att kunna koppla sv lite vila upp mig och för att jag inte varit hemma nästan nått i sommar eftersom man har jobbat i 8 veckor på skytten så jag var hem helgen efter Åsele marknan för då hade jag långledigt å det är över en månad sen. Å nu när man inte behöver sitta i en skolbänk dagarna i ända eftersom jag pluggar distans så kan man åka hem på ett annat vis, så åkte hem under ett par dagar och jag åker tillbaka på freda eftermiddag eftersom jag har en jobbar helg nu i helgen.

Men det kan vara på både gott och ont att åka hem med tanke på att jag nyligen börjat träffa en kille för 2 år sen vi sågs bara några gånger då och sen tappa vi som kontakten men nu har vi tagit upp den igen, vi har börjat att dejta och jag har inte fått träffa han på en vecka snart. Han jobbade helgen och vi sågs bara 5 min på lördagkvällen för han var tvungen att åka tillbaka till jobbet.

Men jag kan tycka att det kan vara skönt att få vara hemma på landet få varva ner och söka nya krafter.

Mamma å jag har varit i bärskog nu i 2 dagar, i måndags så va vi iväg för att leta linbära, blåbär å bränbär men dålig fångst fick vi, jag började direkt undersöka hallonbuskarna men det var mest bara småjörme i buskarna och mamma skulle kolla om hon såg nå blåbär åt me men hon hitta väl som högst 6 blåbär ingen stor vinnst där?! :O så hon tog å plocka nå lingon istället och hittade 2 liter när vi va klar å ja hittade inte mycke hallon där vi var utan de bär ja hittade täckte väl botten på hinken ja hade så när vi kom hem och hade fikat så for ja å kika runt huset och hur de låg till med min bärletning där å när jag hade plockat klart de bär som fanns här hemma så hade jag väl fått ihop en halv hink sammanlagt.

Tisdagen så for vi återigen till bärskog för att leta efter nå lingon men denna gång så sökte vi på ett nytt ställe och där mamma ha brukat plocka förut så fanns det inte ett bär :O men jag hade plockat med mig kameran så ja passade på att ta höstbilder medans ja ändå var i farten så de korten kommer upp i ett annat inlägg. Vi gick för att söka på ett annat ställe men inga bär där heller, så vi passerade en annan plats och fann lingon så vi började plocka på vart vårt vis i högsta hugg och fann ca 3 liter inte illa ;)

Så idag har jag gjort absolut ingenting, suttit ute på altan i solen men datorn och gotta mig i värmen surra lite i telefon å snart är de väl matdags mums :) ska väl ha tage me för å satte mig å skissat lite nu när ja är hemma.. om ja orkar de vill säga men de ska väl inte va så jobbigt? De tar bara lite tid till att få de klart :P
Petra Mårtensson

Kommentarer

Tyck till:

Namn:
Minns mig

Din mejl: (Endast jag som ser)

URL/Din hemsida/blogg:

Tyck till:

Trackback