Valvaka

Nu sitter man och ser valvakan på svt1 och en spänning är det. Kommer Sverige att få en ny regering eller kommer den  blåa alliansen sitta i 4 år till? Som jag verkligen inte vill att det ska bli men man kan väl inte alltid få som man vill.

Men om man frågar mig så vill jag att det ska bli en rödgrön regering i år och 4 år framåt...

Men idag så står Sveriges framtid på spel hur kommer detta att gå? Kommer det bli bättre för arbetslösa, sjukskrivna och studerande? Visst få man väl inte glömma bort de äldre och att de ska få en bra vård..

Men jag vill kunna få en bra framtid eftersom jag är halvt arbetslös och halvt studerande.. Jag skäms inte för vilket parti jag har röstat på och de som kanske läser detta och har sett på min profilbild så har jag röstat på de rödgröna jag röstade på vänsterpartiet...
Jag funderar starkt på att gå med i ungvänster också men jag ska läsa in mig lite mer i det och kanske en dag kunna angagera mig politiskt kunna göra min röst hörd och kanske hjälpa andra med att få fram sin röst.

Nu är det väntan som gäller om vilken regering som kommer styra i 4 år fram till nästa val det är en spännande kväll/natt framför och jag ska så gott jag kan kunna hålla mig vaken och kolla vilka det är som vinner

Men som sagt en gång till jag vill ha de rödgröna som styr!
Petra Mårtensson

Kommentarer

Tyck till:

Namn:
Minns mig

Din mejl: (Endast jag som ser)

URL/Din hemsida/blogg:

Tyck till:

Trackback