40 års kalas

Igår så va ja på 40 års kalas hade lovat att hjälpa till på de och jag ångrar inte att ja gjorde de.

Go mat bjöds de på kan ja lova. Innan middagen så vankades de "plock mat" med fyllningen av rökt älghjärta eller orre och tjäder fanns att välja mellan dessa, dryck till de var bål och fanns både alkohol fritt och med alkohol.
Middagen bestod av grillat älgkött, potatis sallad, sallad, tomat chutney tro ja de va, och vitlök eller persilje smör och man fick en valfri dryck, det som man kunde välja mellan var rött eller vitt vin, 2 olika sortes öl och 2 olika ciders även vanlig läsk.

Var riktigt gott.
Efter middagen så serverades det kaffe å tårta, hemma gjord cheesecake, kakor och chokladbollar.

Under middagens gång så spelades det låtar som alla fick vara med och sjunga, alla låtarna fanns i ett häfte som var utlagda på borden.

Efter vi hade ätit och fikat så blev det dags för mig att spela låtarna som jag skulle spela och de som jag spelade var;
Halleluljah (svenska versionen)
Rehab med Amy Winehouse
Och sist Imagine med John Lennon

Efter allt detta så fick vi gå en liten tipsrunda runt folkes hus och frågorna var om Miranda. Under den tiden vi var ute och gick tipsrundan så dukades det bort och borden styrdes undan för att göra ett dansgolv.

Jag stod i baren slutet av kvällen för det var jag och Julia som var "bartenders" hade det riktigt kul och skrattade en hel del under kvällens gång ;)

Jag hade en riktigt trevlig kväll och kommer minnas det länge. Men jag stod inte enbart i baren utan blev uppbjud till att dansa 3 gånger av 3 olika karlar (kan man säga så ? )
Dansade så iaf med Sören en äldre man som bott i Högland och bor nu i Högland igen, dansade 2 danser med en Norsk som har hus här i byn
Och sen blev de 2 danser me släktingen L-H

Sen när Aron blev trött så följde ja med honom hem och satt tills där tills Miranda och Peo kom hem. Så han nicka till några gånger under den tiden.

Kom hem kring halv 4 imorse tro ja de va så blev en sen natt för min del.

Bilder kommer i ett annat inlägg
Petra Mårtensson

Kommentarer

Tyck till:

Namn:
Minns mig

Din mejl: (Endast jag som ser)

URL/Din hemsida/blogg:

Tyck till:

Trackback