7. Mina syskon

Jag har 3 syskon men numera bara 2.

Min äldsta bror född 75 och flyttade i princip när ja föddes, han gick småmeken i Vilhelmina och jobbade sen som kock på hotellet i Dorotea, han bodde inte alltid i Dorotea/Högland men på senare år gjorde han de och det var på han jobbade på Hotell Dorotea som det hette då.
Han är tyvär inte med oss längre. Men han lever ändå inom oss.


Min andra bror född 80 och bodde hemma ett bra tag och nu bor han i Östersund sen flera år tillbaka och vi ses inte så ofta.
Han är duktig på datorer och skruva sen så kan han baka oxå.
Han är den som man frågar om råd om saker och ting när man behöver de inom tekniska saker.


Sist men inte minst, min syster som är född 85 år äldre än mig. Vi bråkade alltid när vi var små men nu är det väl inte så mycket av de längre. Hon gick barn och fritid här i Lycksele och jobbar nu som PA i Vilhelmina.
Hon är en person som ja ser som stark och jag ser upp till henne på ett vis.
Petra Mårtensson

Kommentarer

Tyck till:

Namn:
Minns mig

Din mejl: (Endast jag som ser)

URL/Din hemsida/blogg:

Tyck till:

Trackback