6/9

Har varit hemma i Högland hos mamma och pappa från den 25/8- 1/9 och där har jag faktiskt inte gjort så speciellt mycket jag har mest bara tagit det lugnt och mamma och jag var och kikade om vi såg nå bär på söndan då ja va hemma vi såg bra mycke lingon och plockade ungeför 3 dl hallon =) bättre än ingenting..

sen under veckans gång så gjorde ja inte så mycket.
Onsdan va vi och plockade lingon de blev väl ungefär 15 liter om ja inte minns helt fel.

Sen så bärde de av hem till lilla Lycksele på torsda morgon. Blev en väldigt tidig morgon för min del kan ja ju helt klart säga klev upp 03.15 för att göra mig iordning sen 04.45 satte jag mig i bilen påväg hem. Fick åka med 2 grannar i byn som skulle till Lycksele men kan säga de att även om det blev en tidig morgon så var det väldigt skönt att komma hem så pass snabbt än att åka buss och vänta flera timmar i dorotea och åsele på bussarna.

Hemma så har de grävts ett nytt vatten brunn så snart har vi nog rinnande vatten som vanligt när man är hemma så skönt de ska bli kan ja ju lugnt säga ;P


Och nu under tiden jag har varit hemma i Lycksele så har jag jobbat 2 dagar men hoppas på fler. Med tanke på att de är älgjakt och allt just nu. Bara att hålla tummarna.
Petra Mårtensson

Kommentarer

Tyck till:

Namn:
Minns mig

Din mejl: (Endast jag som ser)

URL/Din hemsida/blogg:

Tyck till:

Trackback